Obchodní podmínky VO
Obecné obchodní podmínky pro rok 2023
Tato ujednání upravují smluvní vztahy mezi:
Rašelina a.s., se sídlem Soběslav, Na Pískách 488, 392 01, IČ: 600 71 214, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném KS v Českých Budějovicích, sp. zn. B 620
(dále jen „prodávající“)
a
kupující s nímž prodávající vstoupil do smluvního vztahu.
- Preambule
Rašelina a.s. a „kupující“ spolu obchodují na základě cen uvedených v jednotlivých cenících dle sortimentu zboží v základním členění "Hobby" a "Profi". Jednotlivé ceníky se od sebe dále liší, a to dle země dodání (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Německo, Slovinsko).
Ceníky pro "Hobby" sortiment jsou včetně dopravy DAP (Delivered At Place = s dodáním v místě určení), není-li mezi Rašelina a.s. a kupujícím dohodnuto jinak.
Ceníky pro "Profi" sortiment nebo volně ložené výrobky jsou bez dopravy EXW, není-li mezi Rašelina a.s. a kupujícím dohodnuto jinak.
- Objednací podmínky
- Ceny (dle bodu 1) jsou platné při min. objednávce (jeden závoz) 20 000,- Kč bez DPH. V případě menší objednávky na jeden závoz, tj. do hodnoty 19 999,- Kč, bude připočítána doprava ve výši 1000,- Kč na objednávku (závoz), pokud nebude u konkrétní objednávky dohodnuto jinak. Dodací lhůta 5 prac.dní, v případě objednání celého LKW 3 prac.
- Při dodávce zboží speciálními vozy s hydraulickou rukou nebo hydraulickým čelem poplatek za skládání 100,- Kč/pal.
- Poplatek za skládanou paletu 150,- bez DPH.
- Ceny přepravních palet EUR jsou účtovány
- Prodejní cena EUR palety 250,- Kč + DPH.
- Fakturační, marketingové a obratové slevy mohou být dohodnuty individuálně v souvislosti s předpokládaným objemem spolupráce obou smluvních stran
- Ostatní slevy z fakturačních cen na jednotlivé objednávky „Hobby“ sortimentu
- 2 % sconto za platbu v hotovosti, zálohovou platbu nebo včasnou platbu do 7-ti prac.dnů, po dohodě se zákazníkem
- 1 % sconto při objednání přes B2B systém.
- 7% sleva při vlastní dopravě zboží – prodej EX Works Soběslav
- Platební podmínky
- Splatnost faktury je stanovena následovně:
- u nových zákazníků je první dodávka zboží podmíněna úhradou zálohové faktury nebo platbou v hotovosti
- standardní splatnost je 14 dní od vystavení faktury
- Při nedodržení dohodnuté splatnosti budou všechny další objednávky přijaty a expedovány až po úhradě veškerých pohledávek po splatnosti
- Dodávka zboží na fakturu s odloženou splatností a je podmíněna dobrou platební morálkou, tzn. úhradou předchozích faktur v termínu splatnosti.
- Reklamace
- Kupující má povinnost prohlédnout zboží a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství bezprostředně po dodání.
- Zřetel nebude brán na následné reklamace vad, které musel kupující při obvyklé pozornosti poznat již při předání zboží, tj. především u viditelně poškozeného, chybějícího nebo chybně dodaného zboží. Takové vady musejí být uplatněny ihned při převzetí dodávky (potvrzení v dodacím listě).
- Ostatní reklamace musí kupující uplatnit písemně a to vždy s údaji o reklamovaném výrobku, tj. množství, datum dodání, č. dodacího dokladu a faktury, šarže výrobku.
- Platnost cen
Ceny uvedené v jednotlivých cenících jsou platné vždy pro dané období, většinou jeden rok a jsou platné až do oznámení cen nových. V případě změny cen surovin, mýtného, zvýšení přepravného a cen materiálu je prodávající oprávněn zvýšit jednostranně ceny i během sezóny, nejvýše však do výše 5%.
- Ostatní ujednání
- V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny za jím odebrané zboží je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím úhradu smluvní pokuty, a to ve výši 0,1% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. Ujednáním o smluvní pokutě není dotčen nárok prodávajícího na náhradu škody
- Při nedodržení dohodnuté splatnosti o více jak 10 dní bude vystavena 1. upomínka se splatností 10 dnů, pokud nebude dlužná částka v tomto termínu uhrazena, bude vystavena 2. upomínka se splatností 5 dnů. V případě neuhrazení bude pohledávka postoupena k řešení právní cestou. Prodávající si vyhrazuje vlastnictví zboží až do jeho zaplacení dle obchodních podmínek
- Na závazek mezi kupujícím a prodávajícím se nevztahují ustanovení o změně okolností obsažená v § 1764-1766 OZ.
- Je povinností zákazníka seznámit se v době nákupu s riziky a nebezpečím souvisejícím se skladováním, manipulací a používáním výrobků, které jsou označeny a klasifikovány podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008 (CLP). K tomuto účelu jsou u výrobků, kterých se to týká uvedeny bezpečnostní listy.
Zakoupením výrobku zákazní potvrzuje:„Seznámil/la jsem se s bezpečnostními listy u výrobků, jež jsou klasifikovány a označovány podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008 (CLP). Porozuměl / la jsem obsahu bezpečnostních listů. Beru na vědomí rizika související s použitím výrobků, u kterých jsou rizika a nebezpečí detailně upřesněny v bezpečnostních listech.“
- Kontaktní osoby prodávajícího
Obchodní zástupce - dle konkrétního kupujícího
Zákaznický servis a Obchodní oddělení
+420 381 205 309, 310
Jiřina Severová +420 602 654 157
Radka Tomášková +420 724 371 040
fax.: +420 381 205 320
e-mail: obchod@raselina.cz
webové stránky: www.raselina.cz, www.raselinask.sk
Expedice:
- Vráblíková +420 381 205 322
+420 724 160 860
- Petržilková +420 381 205 329
Dispečer:
Jiří Hroník +420 606 488 751
+420 381 205 328
V Soběslavi dne 1. 2. 2023